marți, 20 aprilie 2010

BACAUL PLIN DE GROPI!!


Strazile din municipiul Bacau arata ca dupa razboi. Gropile sunt pe alocuri mai mari de 20 de cm, portiuni de strada sunt decopertate. Primaria Bacau pastreaza complicitatea cu firmele care au castigat licitatiile si refuza sa ia masuri. Florin Mateuta, directorul Directiei Drumuri din Primaria Bacau, ne-a confirmat faptul ca pana la aceasta ora inspectorii primariei nu au mers ape teren" pentru a verifica starea strazilor, dupa topirea zapezilor. Administratia Stavarache a cheltuit aproape 1000 de miliarde de lei vechi (100 de milioane de lei) in ultimii ani pe strazi. Potrivit purtatorului de cuvant al Primariei Bacau, numai in 2009 s-au bagat in strazi 200 de miliarde de lei vechi.

Lucrarile de asfaltare si modernizare strazi trebuiau sa fie monitorizate de inspectorii Primariei Bacau. Desi nu s-au respectat normele specifice din constructii, angajatii primariei au semnat de receptia lucrarilor. Dupa prima zapada, la numai cateva luni de la receptia lucrarilor, strazile arata la fel. Conducatorii auto si proprietarii de masini sunt revoltati de nesimtirea si incompetenta autoritatilor locale.

Din cauza gropilor, bacauanii sunt nevoiti sa-si repare mai des masinile, sa cheltuiasca alti bani, chiar daca cotizeaza prin accize, roviniete si alte taxe la constructia drumurilor. Gropile din asfalt, strazile ain valuri", precum si traficul sufocat de lipsa de viziune a autoritatilor locale sunt deja un calvar cotidian.

Greata de municipalitate

Intreaga zona a Garii Bacau arata ca dupa un razboi. Atat strazile principale, cat si strazile secundare sunt gaurite. Oricine intra in Bacau are de-a face cu gropile administratiei Stavararche. La Vama strada este rupta din metru in metru. aHalal primar! In orasul asta ai impresia ca nici nu exista primar sau vreun conducator. Toti sunt pusi pe furat", a declarat Bogdan V. Bacauanii se arata scarbiti de actualul edil, dar si de incercarile acestuia de a-si coafa imaginea cu orice pret. Un adevarat infern sunt si strazile Vasile Alecsandri, Sandu Sturdza, Garii, Bicaz s.a., dar si intersectiile principale unde traficul este aglomerat. Unde nu sunt gropi, strada este valurita. Este si cazul strazilor 9 Mai sau Republicii.

Verificarea drumurilor incepe abia la primavara

Primarul Romeo Stavarache a interzis angajatilor din primarie sa mai vorbeasca. Nimeni nu are voie sa faca declaratii, fara ca acestea sa fie filtrate de purtatorul de cuvant sau chiar de primar. aVorbiti cu purtatorul de cuvant. Nu am voie sa vorbesc, doar stiti. Imi faceti rau!", a declarat, evaziv, Florin Mateuta, seful Directiei Drumuri din Primaria Bacau. Florin Mateuta a confirmat pentru cotidianul Desteptarea ca, pana la aceasta ora, nu s-a facut o evaluare a starii drumurilor din municipiu. aNu stim inca situatia. Dupa ce se duce gheata vom face verificari. Daca strazile sunt rele si sunt in garantie, atunci vom lua masuri", a adaugat el. Primaria Bacau nu a tras la raspundere firmele de constructii nici in anii anteriori. Obtinerea unei declaratii oficiale in acest sens a fost imposibila.

Raportari ca la PCR

14 strazi din municipiul Bacau au fost incluse anul trecut in planul de reabilitare. Desi Primaria s-a laudat cu faptul ca a reusit sa finalizeze 90% din lucrari pana la sfasitul lui 2009, realitatea din teren este insa alta. La inceputul lui 2010, multe din strazi arata mai rau ca anul trecut. Cetatenii din mai multe cartiere ale municipiului se plang ca pana acum n-au auzit decat promisiuni. "In anul 2009, investitiile in infrastructura rutiera din municipiul Bacau au insumat peste 200 de miliarde de lei vechi, concretizati in modernizarea in proportie de 90% a 14 strazi din cartierele periferice, amenajarea a patru sensuri giratorii si reparatii si reparatii curente pentru strazile asfaltate, precum si pentru trotuare, alei, parcari si marcaje rutiere", a afirmat Ionut Tomescu, purtator de cuvant al Primariei Bacau.

Realitati nemiloase

Topirea zapezii, materialele antiderapante, dar si asfaltarea de mantuiala au facut ca drumurile din oras sa se macine, iar in urma lor sa ramana adevarate cratere. Pe unele strazi s-au schimbat numai sistemele de canalizare, iar pe altele alimentarea cu apa, urmand ca anul acesta sa se asfalteze. Oamenii spun ca s-au inceput lucrari, dar nu s-au finalizat.

"Se circula foarte greu in Bacau. Taxe platim, suntem la zi cu ele dar, infrastructura lasa de dorit. Acum speram sa se mai schimbe ceva daca tot am votat. Noi datoria ne-am facut-o. Speram ca si ei sa-si faca datoria fata de noi", a spus Marius Manolache.

CFR: cartier batut de soarta

In cartierul CFR soferii care vor sa circule inspre Onesti sunt obligati sa tranziteze bulevardul Vasile Parvan. Dupa ce s-au realizat lucrarile la reteaua de apa si canalizare, strada s-a transformat intr-un adevarat circuit off-road. Desi trebuia asfaltat anul trecut, bulevardul este inca plin de gropi, iar soferii sunt nevoiti sa circule cu mare grija. Locuitorii din zona sunt nemultumiti de situatie. "Au lasat-o asa. Nici macar nu au indreptat-o sau macar sa fi umplut gropile cu ceva. Pur si simplu ne rupem masinile in doua. Suntem nevoiti sa inconjuram, sa circulam pe alte artere ca sa putem iesi de aici", a declarat Didina Adascalitei.

Sursa:www.desteptarea.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu