marți, 27 aprilie 2010

McDonald's ingrasa!

In plina criza economica, McDonald's posteaza venituri de invidiat pentru ultima parte din 2008, in crestere cu 11 procente fata de aceeasi perioada a anului precedent.
Vanzarile companiei au crescut continuu in ultimele 55 de luni, relateaza Time. "Ceea ce poate fi rau pentru silueta, poate fi bun pentru portofel. In aceste vremuri grele, acei Big Mac de 3,50 dolari nu au avut niciodata un gust mai bun", scrie revista americana. Astfel, profiturile lantului de fast-food au crescut cu 11 procente in ultimul sfert din 2008, ajungand la 1,2 miliarde de dolari. "Cea mai proasta perioada pentru industria restaurantelor este cea mai buna perioada pentru McDonalds," a spus Burt Flickinger III, managing director al companiei de consultanta in retail, Strategic Resources Group. De altfel, McDonald's si Walmart sunt singurele doua companii de pe bursa Dow Jones ale caror actiuni au crescut constant in 2008, Merrill Lynch catalogand actiunile McDonald's drept "o lume in sine". McDonald's a reusit sa creasca prin meniurile ieftine, de un dolar, ce includ placinte cu mere, salate si iaurt, sau burgeri si cartofi prajiti. Consumatorii se indreapta spre restaurante de acest fel, pe timp de recesiune, spun analistii. KFC, Taco Bell, Pizza Hut si Burger King au avut si ele cresteri, desi nu atat de importante precum McDonald's. Pe de alta parte, lanturile de restaurante clasice, gen P.F. Chang's si Cheesecake Factory au avut scaderi importante in rata profitului, de 43%, respectiv 36%. "De fiecare data cand oamenii pot cumpara ceva mai ieftin, o vor face. Daca nu-ti permiti sa mananci la Chili's, cu siguranta vei rontai ceva la McDonald's," spune Britt Beemer, presedinte al America Research Group. Observand avantajul pe care il are fata de concurenta, McDonald's lanseaza meniuri si servicii noi, printre care un meniu de cafea, McCofe, ce va include vanilla latte si mocha.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu